پیشینه
خانواده Bich در Châtillon و پیش از آن در دره Valtournenche در دره Aosta زندگی می کرده اند. پادشاه چارلز آلبرت ساردینیا در سال 1841 به امانوئل بیچ، شهردار آئوستا، عنوان بارون اعطا کرد. نوه امانوئل، ایمه ماریو بیچ، پدر مارسل بیچ، مهندس بود که پس از ناکامی در کسب موفقیت تجاری در ایتالیا به فرانسه نقل مکان کرد.تجارت و کسب و کار
در سال 1944، مارسل بیچ و شریکش، ادوارد بوفارد، یک کارخانه خالی در حومه پاریس در کلیشی خریدند، جایی که آنها شروع به تولید جا خودکار و جا مدادی ارزان قیمت کردند.Bich در اصل نسبت به خودکارهای توپی شکاک بود که در آن زمان قابل اعتماد نبودند و نشت جوهر به بیرون داشتند. اما در سال 1946، به این نتیجه رسید که، توپ میتوانست به دست اجازه دهد تا از محدودیتهای نوک خودکار آزاد شود و نوشتن را روانتر کند.مارسل بیچ حق ثبت اختراع خودکار را به مبلغ 2 میلیون دلار از لازلو بیرو مجارستانی خریداری کرد که از سال 1943 در آرژانتین چنین قلم هایی را تولید می کرد. او با استفاده از ابزار ساعت سازی سوئیسی، فرآیند تولیدی را ابداع کرد که توپ های فولادی ضد زنگ را برای نوک قلم تولید می کرد و قلم توپی Bic Cristal اولین محصول او در سال 1950 شد. قلم توپی Bic Cristal به یکی از پرفروشترینهای جهانی تبدیل شد، و طراحی آن امروزه عمدتاً بدون تغییر باقی مانده است. بیچ Société Bic را در سال 1953 تشکیل داد.Bich برای ایجاد تبلیغات شرکت با طراح پوستر Raymond Savignac شریک شد که Bic Boy را ایجاد کرد که بعداً بخشی از لوگوی رسمی شرکت شد. Bic برنده اولین اسکار فرانسوی برای تبلیغات شد، از تور دو فرانس حمایت مالی کرد و به یک کالای ضروری و نام آشنا تبدیل شد.بین سالهای 1950 و 1970، Bic در سطح جهانی گسترش یافت، به ایتالیا، هلند، اتریش، سوئیس و اسپانیا و به دنبال آن آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی.در سال 1973، Bic یک فندک جیبی یکبار مصرف را معرفی کرد. در سال 1975، این نام تجاری، تیغ پلی استایرن یک تکه را منتشر کرد، اولین تیغ یک تکه یکبار مصرف با تیغه یکپارچه و دسته پلاستیکی سبک وزن.شرکتی که توسط Bich تشکیل شده است هنوز به عنوان Société Bic Group وجود دارد و در بورس اوراق بهادار پاریس فهرست شده است و اکثریت متعلق به خانواده وی است.Bich در سال 1993 از سمت رئیس Societe Bic کنار رفت. جانشین او پسرش برونو شد که به مدت 25 سال به عنوان رئیس هیئت مدیره خدمت کرد که 15 سال آن نیز به عنوان مدیرعامل بود. گونزالو بیچ، نوه مارسل، از سال 2018 مدیرعامل بوده است.Bic روزانه 22 میلیون لوازم التحریر و خودکار در سراسر جهان تولید و می فروشد. Bic سازنده شماره یک خودکار در جهان است و در تولید لوازم التحریر پیشرو می باشد.این شرکت دامنه تولید خود را گسترش داد و با ایجاد شعبات به بازارهای خارجی وارد شد.
مراحل توسعه و تکامل بیک تا رسیدن به یک برند تجاری قابل اعتماد جهانی
1960
خـاورمـیـانـه و افـریـقـا
توسعه بیک در بازارهای خاورمیانه و افریقا در اوائل دهه 60
1965
ژاپـن و مـکـزیـک
ورود بیک به بازار ژاپن و مکزیک.
1969
بیک گرافیک
پیدایش بیک گرافیک(سوژه های تبلیغاتی همراه با چاپ)
1972
شرکت در بازار سهام
ورود بیک به بازار بورس پاریس
1973
فندک بیک
ورود فندک بیک به بازار جهانی
1975
تیغ بیک
ورود تیغ بیک به بازار جهانی
1979
نقاشی و طراحی
ورود بیک به بازار نقاشی و طراحی با خرید شرکت کنته (فرانسه)
1979
بیک ورزشی
بیک با خرید شرکت تابورمارین وارد بازار ورزشی می شود که این مارک
در سال 1985 تبدیل به برند بیک اسپورت می شود.
1992
لاک غلط گیر
بیک خرید مارک وایت اوت(امریکا) وارد بازار لاک غلط گیر می شود.
1995
شرق اروپا
توسعه و ورود بیک در بازار های اروپای مرکزی و شرقی
1997
عطر بیک
تاسیس و آغاز تولید عطر بیک در ایران و بعنوان تنها تولید کننده عطر
با این نشان تجاری در دنیا
1997
آسیا
توسعه و ورود بیک به بازار آسیا
1997
تی پکس
ورود بیک به بازار لاک غلط گیر اروپا با خرید کارخانه Tippex آلمان.
2006
استایپن (stypen)
ورود بیک به بازار خودنویس مدرسه ای با خرید برند استایپن فرانسه.
2006
پیماکوPimaco
ورود بیک به بازار کاغذ های پشت چسب دار با خرید کارخانه پریماکو (برزیل) .
2006
ترکیه
بیک یکی از شرکتهای تابعه خود را در ترکیه فعال می کند.
2007
محصولات آتچیسون(Atchison)
توسعه در تنوع محصولات بیک گرافیک با خرید کارخانه هدایای تبلیغاتی آتچیسون (آمریکا)
2008
تلفن های همراه بیک
ورود به بازار تلفن همراه در فرانسه
2009
هدایای تبلیغاتی آنتالیس
توسعه بازار هدایای تبلیغاتی در اروپا با خرید محصولات تبلیغاتی آنتالیس(اروپا)
2009
هندوستان
مشارکت و خرید سهام کارخانه تولیدی سِلو(Cello) هندوستان
2009
مجارستان
بیک یکی از شرکتهای تابعه خود را در مجارستان فعال می کند.
2009
هـدایـای تـبـلـیغاتی نوروود (NORWOOD)
خرید محصولات تبلیغاتی نوروود دوّمین تأمین کننده هدایای تبلیغاتی در آمریکا