بازگشت نیسان، محبوب ژاپنی به ایران

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه و 18 ثانیهبه گزارش Car.
بازگشت نیسان، محبوب ژاپنی به ایرانir محصولات نیسان در تمام دوران مختلف حضور در بازار ایران از جمله خوش نام ترین محصولات در زمان خود بوده اند، این برند ابتدا در دهه 60 با پاترول وارد ایران شد، بعد ها نیسان ماکسیما، رونیز، رو پیکاپ نیز توسط پارس خودرو راهی بازار ایران شدند تا روند محبوبیت نیسان نزد مشتریان ایرانی ادامه یابد، حضور مثبت نیسان در بازار ایران بعدها نیز با خودروهایی چون تیانا، نیسان جوک و نیسان اکستریل ادامه پیدا کرد و خوشبختانه اکنون نیز در دور جدید واردات خودرو به کشورمان، نام نیسان در میان خودرهای وارداتی به چشم میخورد و قرار است که 3 مدل از خودروهای نیسان توسط نامی خودرو پیشرو که به تازگی نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش نیسان را اخذ کرده راهی بازار کشورمان شوند. نامی خودرو در همین راستا روز 3 شنبه هفته قبل طی مراسمی در هتل استقلال تهران، 3 مدل از محصولات نیسان را رونمایی کرد تا به نوعی به صورت رسمی ورود خود به بازار خودروهای وارداتی کشور را اعلام کند، در مراسم رونمایی 3 خودرو نیسان سیلفی هیبریدی، نیسان کیکس و نیسان اکستریل در حضور مسئولین نامی خودرو، تعدادی از نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه رونمایی شدند. از بین سه محصول معرفی شده، نیسان ایکس تریل که نسل های قبلی آن نیز در بازار کشورمان عرضه شده بیشترین توجهات را به خود اختصاص خواهد داد و در صورتی که نامی خودرو بتواند با عبور از مانع محدودیت ورود خودروهای بالای 20 هزار دلار، نمونه های فول آپشن آن را عرضه کند موفقیت تضمین شده ای خواهد داشت. نیسان کیکس نیز جایگزین نیسان جوک به حساب می‌آید و می‌تواند توجه جوانان علاقمند به خودروهای وارداتی را جلب کند. نیسان سیلفی نیز یک سدان کوچک است که با کیا سراتو، هیوندای الانترا و تویوتا کرولا وارداتی رقابت خواهد کرد. در ادامه به بررسی هر سه خودرو جدید وارداتی نیسان برای بازار کشورمان خواهیم پرداخت. فاطمی فرد مدیرعامل نامی خودرو در مراسم رونمایی محصولات نیسان از راه اندازی 10 عاملیت فروش و خدمات پس از فروش خودروهای نیسان در 10 کلانشهر کشور خبر داد و افزود؛ امیدواریم تا پایان سال تعداد 2000 عدد محصولات نیسان را به خریداران تحویل دهیم، همچنین در سال 1403 با ادامه روند واردات و افزایش تعداد خودروها، شبکه خدمات پس از فروش نامی خودرو به 17 مرکز افزایش خواهد یافت. نیسان کیکس 2023 نیسان کیکس نام نخستین محصول نامی خودرو است که از آن رونمایی شد،  کیکس برای اولین بار در سال 2015 در نمایشگاه خودروی سائوپائولوی برزیل به عنوان جایکزینی برای جوک معرفی شد و سپس در سال 2016 روی خط تولید نیسان قرار گرفت، این محصول نیسان تاکنون هیچ تغییر نسلی را تجربه نکرده، با این حال شرکت نیسان یکبار اقدام به فیس لیفت کردن این خودرو در سال 2021 کرده است. نسخه فیس لیفت نیسان کیکس اکنون در اکثر بازار های جهانی از جمله ایالات متحده به فروش می رسد و نامی خودرو کیکس 2023 و 2024 را وارد بازار ایران خوهد کرد. نیسان کیکس همانند نیسان جوک، یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود. بنابراین کیکس با محصولاتی همچون کیا سلتوس و هیوندای کونا به رقابت خواهد پرداخت. نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو، به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه حداکثر 122 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق جعبه دنده X-tronic نیسان به چرخ های جلو این خودرو منتقل خواهند شد. نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو تمامی سیستم‌های کنترل پایداری مورد نیاز را به همراه شش کیسه هوا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این خودرو در تست تصادف موسسه آمریکایی NHTSA، چهار ستاره ایمنی را کسب کرده است که نمره قابل قبولی برای یک کراس‌اوور اقتصادی محسوب می‌شود. در بخش تجهیزات رفاهی نیز می توان به سیستم صوتی Bose به همراه نمایشگر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، هشدار برخورد از عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، چراغ‌های تطبیق‌پذیر جلو، کروز کنترل و دی لایت اشاره کرد.


نیسان سیلفی هیبریدی

دومین خودرو وارداتی نامی خودرو،نیسان سیلفی هیبریدی است که با نام سیلفی E-Power نیز شناخته می شود، یک خودروی سدان شهری سگمنت C که در واقع نسخه هیبریدی نسل چهارم نیسان سیلفی است که در برخی بازار ها با نام نیسان سانی و یا نیسان سنترا نیز شناخته می شود. نیسان سیلفی E Power سیستمی نسبتا متفاوت با هیبریدی های رایج بازار دارد؛ این خودرو مجهز به یک پیشرانه برقی است که 136 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و توان خود را به چرخ های جلو منتقل می کند. اما موضوع از اینجا جالب می شود؛ سیلفی هیبریدی چیزی به عنوان باتری برای شارژ موتور برقی ندارد و شارژ موتور برقی توسط یک موتور بنزینی 1.2 لیتری تنفس طبیعی انجام می شود. در واقع موتور بنزینی هیچ نقشی در حرکت خودرو نداشته و تنها در نقش ژنراتور موتور برقی است. نیسان مدعی است که سیلفی E-Power با این قوای فنی به طور میانگین 3.9 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند.
در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز نیسان سیلفی 2023 عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد. کیسه‌های هوا، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، شارژر بی‌سیم، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی Bose، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پایش فشار باد تایرها و سیستم هشدار خواب آلودگی راننده بخشی از تجهیزات این خودرو به شمار می‌آیند.

نیسان ایکستریل 2023

نیسان ایکس تریل محصولی نام آشنا برای بازار ایران به حساب می آید و اکنون نسخه جدید این کراس‌اوور سومین محصول وارداتی نامی خودرو است که از آن رونمایی شد؛ نسل سوم ایکس تریل از سال 2020 روی خط تولید نیسان قرار گرفته است. پیشرانه ایکستریل جدید خوشبختانه همان موتور 2.5 لیتری نسل گذشته این خودرو است که حداکثر 181 اسب‌بخار قدرت و 244 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه ای با دوام بالا و استهلاک پایین که حساسیت خاصی به کیفیت بنزین ایران از خود نشان نمی دهد. گیربکس CVT نیسان با نام ایکس ترونیک نیز وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به هر 4 چرخ این خودرو را بر عهده دارد،در حال حاضر در مورد سطح امکاناتی ایکس تریل وارداتی نامی خودرو نمی توان اطلاعات دقیقی ارائه کرد، چرا که این خودرو قیمت دلاری بالایی دارد و مشخص نیست نامی خودرو موفق شود از سد سقف 20 هزار دلاری قیمت خودروهای وارداتی بگذرد.   منبع car.ir

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه و 18 ثانیه
نیسان دسته : حمل و نقل

قیمت (دلار)تفییرعنوان
0.41709525.49%Onomy Protocol
0.751167-0.001%XSGD
4.61-4.18%BarnBridge
0.180576-6.26%Carrieverse
3.26-1.18%FC Barcelona Fan Token


©2003-2024

0.12428 17.49 43