جواب بله از پیام‌رسان «بله» به موضوع دیدن پیام های کاربران

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه و 46 ثانیه انتشار این تصویر باعث واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی شده و به شائبه دسترسی پیام‌رسان‌های ایرانی به اطلاعات و نقض حریم خصوصی آن‌ها دامن زد.

در این صفحه مانیتور محتوایی قابل رؤیت است که به نظر می‌رسد متن پیام‌هایی است که کاربران در چت و گفت‌وگوهای آنلاین خود مطرح کرده‌اند. همین موضوع باعث شده که کاربران نسبت به سطح گسترده دسترسی کارمندان بله به اطلاعات و داده‌های کاربران معترض شوند. گفتنی است که طبق آخرین آماری که عیسی زارع‌پور درباره تعداد کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی اوایل اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد، پیام‌رسان بله ۱۶.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. به دنبال انتشار این تصویر پیام‌رسان بله بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن توضیحاتی را ارائه کند. بر اساس آنچه در متن این بیانیه آمده است، بله این تصویر را تأیید کرده و توضیح داده که این تصویر به سیستم مانیتورینگ این پلتفرم مربوط می‌شود و اضافه کرده است: «بله به‌عنوان یک پلتفرم مانند تمام پلتفرم‌های دیگر موظف است تدابیر لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و حفظ امنیت، درباره فعالیت کاربران خود در پلتفرم، اتخاذ کند.» بنابراین، طبق اعلام این پیام‌رسان چنین سطحی از دسترسی به مسئله تأمین امنیت کاربران مربوط می‌شود. در ادامه این بیانیه نیز بله الگوریتم‌های این پیام‌رسان برای آنالیز پیام‌ها را توضیح داده است: ««برای کانال‌ها و بازوهایی که به‌صورت عمومی در دسترس هستند، بله از الگوریتم‌های خودکار برای آنالیز پیام‌ها برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه استفاده می‌کند.»

علاوه بر این، در صورتی که کاربران بله «گزارش محتوای نامناسب» را مطرح کنند بله این گزارش‌ها را بررسی می‌کنندو در صورت تایید مجرمانه بودن آن، طبق قانون، برخورد لازم انجام می‌شود. در ادامه نیز توضیح داده شده است که «با گروه‌هایی که بیش از هزار عضو داشته باشند، در حوزه بررسی محتوا، مشابه کانال‌های عمومی رفتار می‌شود.» بله در ادامه این بیانیه با تأیید تصویر منتشرشده اعلام کرده است: «آنچه در این تصویر از صفحه مانیتور منتشر شده مربوط به ابزار اجرایی همین موضوع است. این ابزار صرفاً حاوی محتوای منتشرشده در کانال‌های عمومی و گروه‌های بیش از ۱۰۰۰ عضو است که به‌صورت سیستمی و حسب نیاز کارشناسی، جهت مقابله با کلاهبرداری از کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد.» در ادامه نیز توضیح داده شده است که «اطلاعات خصوصی کاربران، آی‌دی و شماره فرستنده محتوا و مواردی از این قبیل در جهت حفظ حریم خصوصی کاربران به‌عنوان خط قرمز بله، در حیطه این ابزار وجود ندارد و تنها محتوا به‌صورت بی‌نام در آن وجود دارد.» در انتهای این متن نیز بله حق قانونی برای پیگیری و برخورد با منتشرکنندگان این تصویر را برای خود محفوظ داشته است. 

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه و 46 ثانیه
پیام رسان بله افزار پیام رسان اپلیکیشن بله پیام رسان های داخلی دسته : رسانه و شبکه اجتماعی

قیمت (دلار)تفییرعنوان
0.41709525.49%Onomy Protocol
0.751167-0.001%XSGD
4.61-4.18%BarnBridge
0.180576-6.26%Carrieverse
3.26-1.18%FC Barcelona Fan Token

©2003-2024