این پلتفرم بسیار کارآمد که ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد، بمرور خود را برای توسعه های جسورانه آماده تر می کند. سال پیش حوالی آبان ماه این پیام رسان بزرگ از پلتفرم تبلیغاتیاش رونمایی و آن را بطور آزمایشی فعال کرد. سیاست تلگرام از ابتدای راه اندازی این سرویس به این صورت بود که تبلیغات این پلتفرم در کانالهای بزرگ با بیش از ۱۰۰۰ عضو به نمایش گذاشته شوند و سفارش دهندگان تبلیغات بتوانند حداکثر ۱۶۰ کاراکتر برای هر تبلیغ داشته باشند.
گفته می شد پیامهای تبلیغاتی یا اسپانسری مبتنی بر موضوع کانالهای عمومی هستند. بنابراین دادههای کاربران برای نمایش تبلیغات استخراج یا تحلیل نمیشوند و تمام کاربران یک کانال تلگرام، پیام تبلیغاتی یکسانی را مشاهده میکنند. همچنین تبلیغدهندگان میتوانند زبان و موضوعات تقریبی کانالها را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنند. همچنین میتوانند کانالهای خاصی را برای نمایش این تبلیغات انتخاب کنند یا اینکه بگویند این تبلیغات در کدام کانالها نمایش داده نشوند. به گفته تلگرام، با اینکار در کنار حفظ حریم خصوصی، تبلیغات موثر و دقیق خواهند بود.تلگرام میگوید برخلاف سایر اپها، کاربران را برای لمس تبلیغات ردیابی نمیکند و آنها را بر اساس فعالیتشان دستهبندی نمیکند. علاوه بر این، لینکهای خارجی در تبلیغات وجود ندارند تا امکان جاسوسی از کاربران فراهم نشود. این پیامرسان چنین کاری را در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران میداند. پلتفرم تبلیغاتی تلگرام هم اکنون در فاز آزمایشی قرار دارد و زمانی که به صورت کامل راهاندازی شود و تلگرام بتواند هزینههای پایهاش را تامین کند، درآمد حاصل از تبلیغات را با صاحبان کانالهای عمومی که آنها را نشان میدهند، تقسیم میکند. صاحبان کانالها برای شرکت در برنامه تبلیغات تلگرام میتوانند به این وبسایت بروند، یک حساب بسازند و رابط کاربریاش را آزمایش کنند.
اگر شما هم تمایل دارید به این سرویس دسترسی داشته باشید باید مراحل زیر را طی کنید.